Өзбекстандағы әлеуметтік желілердің жағдайы қалай, бизнеске оларды не үшін талдау керек және пайдаланушылардың әлеуметтік медиадағы пікірлерін қандай міндеттерді шешу үшін пайдалануға болады — материалда айтып береміз.
Өзбекстандағы әлеуметтік желілердің трендтері
Пайдаланушылардың белсенділігі және танымал платформалар
2024 жылдың қазан айында жүргізілген зерттеуге сәйкес, жарияланған хабарламалар саны бойынша бірінші орында TikTok тұр, бұл ТМД елдері үшін бірегей. Одан кейін Facebook, Одноклассники, VK, Instagram және YouTube.
Өзбекстандағы әлеуметтік желілер — әлеуметтік медиадағы ашық деректердің ашық ағыны негізіндегі Brand Analytics зерттеуі. Зерттеу алғаш рет 2024 жылдың күзінде дайындалды, болашақта мұндай шолуларды жыл сайын өткізу жоспарлануда.

Ең көп белсенді пайдаланушылар (айына кем дегенде бір хабарлама жариялайтын) Facebook желісінде. Бұл Facebook әлі де адамдар өз пікірлерімен бөлісетін маңызды алаң екенін көрсетеді. Екінші орында — TikTok, ал үшінші орында — Одноклассники. Иә, иә, Одноклассники! Көбісі бұл платформа ескірген деп ойлайды, бірақ көріп отырғаныңыздай, олай емес.
Telegram — Өзбекстанның «интернеті»
Telegram ерекше орын алады. Оны тіпті Өзбекстанның «интернеті» деп те атайды, өйткені ондағы контенттің көлемі өте үлкен. Telegram ашық арналары мен чаттарында ай сайын 47 миллионнан астам хабарлама жарияланады — бұл басқа платформаларға қарағанда әлдеқайда көп. Сонымен қатар, Telegram желісіндегі белсенді авторлар — 2,9 миллион адам, бұл пайдаланушылардың жоғары қатысуын көрсетеді.
Өзбекстанның әлеуметтік желілерінде кім отырады?
Өзбекстанда әлеуметтік желілердің өзіндік ерекшеліктері бар. Мысалы, мұнда әдетте әйелдерге арналған платформа болып саналатын Instagram желісінде ер адамдар көп. TikTok желісінде де солай — онда ер адамдар пайдаланушылардың 68%-дан астамын құрайды. Мұны контент стратегиялары мен таргетингті әзірлеу кезінде есте сақтау және ескеру маңызды.
Қай тілде сөйлейді?
Контент тілі де маңызды. Telegram-да хабарламалардың шамамен 65%-ы өзбек тілінде жазылады. Instagram-да тілдер тең қолданылады: 35% өзбек тілінде және 35% орыс тілінде. Facebook-те көбінесе орыс тілінде (44%), ал өзбек тілінде — 32% жазады. YouTube желісінде де орыс тілі көш бастап тұр (49%), ал өзбек тілі 32% алады.

Платформалар арасындағы айырмашылық өте үлкен. Telegram-да өзбек тілінде 47,3 миллион хабарлама жарияланады, ал келесі танымал дереккөзде — небәрі 287 мың. Мұны аудиториямен қалай және қайда байланысуды жоспарлағанда және коммуникациялық стратегиялар мен медиа жоспарларын дайындаған кезде ескеру маңызды.
Әлеуметтік медианы талдау бизнестің қандай міндеттерін шешуге көмектеседі
Осы миллиондаған әлеуметтік желілердегі хабарламалардың барлығы бизнеске және ең алдымен маркетинг бөліміне не үшін қажет?
Әлеуметтік медиа — бұл жай ғана байланыс алаңдары емес. Бұл ашық деректердің үлкен ағыны, оны автоматты әдістерден басқа ешқандай әдістермен жинау мүмкін емес. Бұл жай ғана деректер емес — бұл әлеуметтік күтілетін жауаптарсыз кері байланыс.
Міне, ойланып көріңіз: сіз өз өніміңіз туралы пайдаланушылардың пікірін білгіңіз келеді. Сіз классикалық жолмен жүресіз — сауалнамалар, тесттер, сұхбаттар. Бірақ бұл жерде нюанс бар. Сұрақтарға жауап бергенде адам жиі өзін жақсы көрсетуге тырысады. Ол «лайықты» көріну үшін сөздерді таңдайды. Ал әлеуметтік желілерде бәрі басқаша. Онда адамдар сіз үшін жазбайды. Олар өздері үшін, достары үшін, өз аудиториясы үшін жазады. Олар өз әсерлерімен бөліседі, кеңес береді, ұрысады, мақтайды — және бұны бәрі шынайы, әсірелеусіз.
Әлеуметтік медиа ретроспективті талдауға мүмкіндік береді. Алты ай бұрын таксиге отырғаныңыз есіңізге түсе ме? Егер сізге бұл туралы әлеуметтік желілерде жазуға түрткі болатындай бұл өте ұнаса немесе, керісінше, соншалықты ұнамаса, онда сіз міндетті түрде есіңізде сақтайсыз. Біз жазып алдық, қорапқа салып қойдық және сізге айтып бере аламыз. Міне, әлеуметтік медианың күші дегеніміз осы — ұмытып кеткен сәттерге қайта оралуға мүмкіндік беретін ретроспектива.
Енді құны туралы. Кез келген дәстүрлі зерттеулер мега қымбат. Ал әлеуметтік медианы автоматты түрде талдау — бұл априори арзанырақ. Әрі жылдамырақ. Егер сіз осы уақытқа дейін бұл құралды әлі қолданбасаңыз, бастау уақыты келді.
Әлеуметтік медиа деректерімен не істеуге болады?
Беделді басқару
ORM негіздің негізі болып табылады. Сіз брендіңіз туралы не айтылатынын біліп, жедел әрекет ете аласыз. Мысалы, біреу Facebook-те: «Шыбын, қаскөйлер, олар маған салатқа шыбын салып қойған!» — деп жазып, жауап күтеді. Сіз дәл осы жазылған жерде жауап бере аласыз. Бұл енді жай кері байланыс емес, бұл сіздің аудиторияңызбен тікелей байланыс арнасы.
Клиенттердің қажеттіліктерін талдау
Әлеуметтік желілерде адамдар не жетіспейтінін, нені ұнататынын және не ашуландыратынын жиі талқылайды. Олар тәжірибелерімен бөліседі, бір-біріне кеңес береді. Мұның бәрі сіздің бизнесіңіз үшін баға жетпес ақпарат. Сіз клиент неге бәсекелестің емес, сіздің өніміңізді таңдағанын біліп, оны өз стратегияңызда қолдана аласыз.
Бәсекелестік талдау жүргізу
Оны басқа әдістермен салыстырғанда әлеуметтік медиа деректерінде тегін жүргізуге болады. Сіз бәсекелестердің белсенділігін қадағалап, олардың күшті және әлсіз жақтарын талдай аласыз. Және мұның бәрі — ашық деректер негізінде. Ешқандай экономикалық тыңшылық жоқ, бәрі заңды.
Тікелей кері байланысты жинау және өңдеу
Әлеуметтік желілердің шағымдар мен ұсыныстар үшін танымал арнаға айналғаны соншалық, адамдар сенім телефонына қоңырау шалуды қойды. Олар Instagram немесе Facebook-те пост жазып, жауап күтеді. Ал егер сіз жауап бермесеңіз, бұл енді сіздің проблемаңыз.
Аудитория тілін зерделеу
Бұл орыс немесе өзбек тілі туралы емес. Бұл ұғымдық тіл туралы. Сіз клиенттер өніміңіз туралы не айтатынын, қандай сөздерді қолданатынын, қандай эмоцияларды білдіретінін түсіне аласыз. Содан кейін сіз олармен олардың тілінде сөйлесе аласыз.
Кейс: Tailev және Golden Minds коммуникациялық стратегия құру үшін Telegram арналарын талдауды қалай пайдаланады
Tailev жобасы — Ташкентте және Өзбекстанның басқа қалаларында экологиялық таза көлікті ілгерілетуге бағытталған бастама. Негізгі мақсат — электробустарды, электромобильдерді, велосипедтерді және самокаттарды қамтитын «жасыл қалалық көлік дәлізін» (ЖҚКД) құру. Жобаны табысты іске асыру үшін инфрақұрылымды құру ғана емес, сонымен қатар жасыл дәліздің оң имиджін қалыптастыру, жұртшылықты тарту және экологиялық көліктің пайдасы туралы негізгі хабарламаларды жеткізу қажет болды. Ол үшін Tailev тобы тиімді коммуникациялық стратегия құру үшін Telegram арналарын талдауды қолданған Golden Minds агенттігіне жүгінді.
Tailev жобасы Өзбекстан үшін жаңа болды және өзгерістер болатын қалалардың тұрғындары үшін оның артықшылықтары түсінікті болған жоқ. Сонымен қатар, жасыл дәлізді енгізу және оған арнап арнайы жолақтар салу жолдарды жауып тастауды, құрылыс жұмыстарын жүргізуді көздеді, бұл наразылық тудыруы мүмкін болды. Теріс реакцияны болдырмау үшін қажет болды:
- Жобаның оң имиджін қалыптастыру.
- Tailev мақсаттары мен артықшылықтары туралы хабардарлықты арттыру.
- Ақпараттық шиеленіс деңгейін төмендету.
- Экологиялық көлік тақырыбын талқылауға аудиторияны тарту.
Golden Minds Өзбекстандағы ең танымал пайдаланушылардың байланыс платформаларының бірі Telegram деректерін пайдаланды. Талдау үшін мәтіндерді, чекиндерді, суреттерді және бейне транскрипцияларын қоса алғанда, 9 ай ішіндегі хабарламалар архиві алынды. Барлығы Tailev жобасына қатысты 5 мыңға жуық атап өтулер талданды, оларда «электробус», «жасыл бөлінген жолақ» және т.б. сияқты кілт сөздер болды. Бұл хабарламаларды 2 мың автор жасады, бұл аудиторияның қатысуының төмен деңгейін көрсетті. Жобаға деген бейілділік те төмен болды — 0,6, бұл жағымсыз пікірлердің оң пікірлерден басым болуын білдірді.
Талдау кезеңдері
1. Атап өту шыңдарын зерттеу
Команда аудиторияны ең көп елеңдететін негізгі оқиғаларды анықтады. Мысалы, электробустарды іске қосу туралы жарияланымдар немесе құрылыс жұмыстарын талқылау.
2. Реңкілікті бағалау

3. Аудиторияны зерттеу
Golden Minds авторлардың демографиялық сипаттамаларын, олардың жынысын, жасын және қатысу деңгейін анықтады. Бұл жобаны кім талқылайтынын және олармен қалай жақсы қарым-қатынас жасау керектігін түсінуге көмектесті.
4. Белсенді авторларды анықтау
Tailev туралы жазған ең белсенді пайдаланушылар айқындалды. Бұл күш-жігерді тақырыпқа қызығушылық танытқандармен өзара әрекеттесуге бағыттауға мүмкіндік берді.

Талдау негізінде Golden Minds Tailev жобасына бірқатар ұсыныстар берді:
- БАҚ-пен және әлеуметтік медиада тұрақты және сенімді қарым-қатынас орнату, басқаларға қарағанда жиі сын айтатын медиа мен блогерлерге назар аудару.
- Жұртшылыққа қатысты ашық ұстанымға ие болу, жобаның егжей-тегжейлері мен жоспарларын айту және тереңдету.
- Жоспарлы дәйекті коммуникация жүргізу, жоспарлар мен өзгерістер туралы алдын-ала хабарлау. Жұртшылыққа қиялдауға және ойлап табуға себеп бермеу.
- Егер негатив пайда болса, нақты уақыт режимінде әлеуметтік медиа мен БАҚ-қа жедел ескертулермен тұрақты мониторинг жүргізу.
- Әлеуметтік желілер мен сайтты іске қоспас бұрын фотоматериалдар базасын жинау үшін фотосессия өткізу.
Қорытынды
Әлеуметтік медиа — бұл жай ғана маркетинг құралы емес. Бұл сіздің аудиторияңыздың әлеміне терезе. Бұл олардың шын мәнінде не ойлайтынын, не қалайтынын және олар үшін қалай жақсырақ бола алатыныңызды білу мүмкіндігі. Ең бастысы — бұл қолжетімді. Зерттеуге миллиондаған қаражат жұмсаудың қажеті жоқ. Барлығы қазірдің өзінде ашық қолжетімді. Оны пайдалануды бастау ғана қалады.
Мәтін Brand Analytics компаниясының Tashkent Marketing Forum 2025-ке қатысуы негізінде дайындалды. Баяндаманы толықтай, сондай-ақ басқа TMF2025 спикерлерінің жазбаларын форумның YouTube ойнату тізімінен көре аласыз.